עוגה גרמנית קלאסית – מתכון ל-Russischer Zupfkuchen

בזבזתי את רוב חיי בשנאה יוקדת כלפיי השילוב של גבינה עם שוקולד. אבל אז, קצת אחרי שעברתי לברלין, נתקלתי בפילדלפיה מילקה, ובעידודה של חברה ניסיתי, ובגלל שאהבתי את זה, חשבתי שהגיע הזמן לנסות שילובי טעמים ישנים מחדש. החיך שלנו משתנה משמעותית במהלך החיים, וכמו שילוב של גבינה ושוקולד, בעבר גם לא אהבתי קינמון או ג׳ינג׳ר. ועכשיו אני מתה על שניהם.

אבל בחזרה לענייננו. אחרי שהבנתי שאולי אני כבר לא מתעבת את השילוב הזה, נתקלתי בעוגה הזאת, Russischer Zupfkuchen, שאז אפילו לא ידעתי איך להתחיל לקרוא את השם שלה, כי הקשר ביני לבין גרמנית בתחילת דרכי בברלין היה אפסי למדי. ניסיתי למצוא מתכונים באינטרנט, קראתי כמה מהם ובסוף פיתחתי מהם מתכון אחד שמתאים להעדפות שלי. זה היה שנה שעברה, ומאז הפעם ההיא, לא הכנתי את המתכון הזה מעל לשנה. כשבאתי להכין אותו שוב, עבור ארוחת כריסמס. העוגה היתה הצלחה מסחררת וחוסלה במספר רגעים. התבקשתי לספק מתכון, ואם כבר כתבתי אחד באנגלית, לא נשקיע בעברית גם?

כשקשקשתי את המתכון שנה שעברה, לאחר הפעם הראשונה שהוכנה, באיזו קבוצת מתכונים בפייסבוק, השמטתי, בטעות, את הסוכר מבצק הקקאו. כשהכנתי אותה שוב לקראת כריסמס, לא הוספתי סוכר לבצק, אלא סוכר וניל, כפי שהיה כתוב במתכון שקשקשתי. מצד אחד, זו היתה טעות. מצד שני, זה עדיין יצא טעים. היעדר הסוכר בבצק מדגיש לטעמי את הטעם של הגבינה ומבליט אותו. כשהכנתי את הסרטון המצורף למתכון, בחנתי את שתי האפשרויות – בצק קקאו עם סוכר ובצק קקאו עם סוכר וניל. שתיהן היו טעימות, אבל זה כמובן עניין של העדפה אישית, ולכן במתכון אני מציינת את שתי האפשרויות – מתוק יותר ומתוק פחות.

אני השתמשתי בשתי תבניות טארט בקוטר של 14 ס״מ, אז המתכון מותאם לזה. אם מכינים בתבנית טארט בקוטר 26 ס״מ, פשוט להכפיל כמויות.

Russischer Zupfkuchen – פאי גבינה עם בצק קקאו

2 תבניות טארט 14 ס״מ

רכיבים לבצק הקקאו:
– 100 גרם חמאה
– ½ ביצה (החצי השני במלית)
– 160 גרם קמח
– ¼ כפית מלח
– 15 גרם אבקת קקאו
– 7 גרם אבקת אפייה (חצי שקית)
– 4 גרם סוכר וניל (לגרסת המתוקה יותר – 50 גרם סוכר במקום)

רכיבים למלית הגבינה:
– 250 גרם גבינה לבנה (קווארק)
– 35 גרם חמאה מומסת
– 70 גרם שמנת מתוקה
– 30 גרם שמנת חמוצה
– 70 גרם סוכר
– ¼ כפית מלח
– ½1 ביצים
– ½ כפית מחית ווניל (או תמצית)
– 15 גרם קורנפלור

אופן הכנה:
מתחילים מבצק הקקאו כי הוא צריך להצטנן. מערבלים את כל המצרכים ביחד, עדיף במיקסר עומד, אני השתמשתי במיקסר ידני, וסיימתי בידיים כדי לאחד את הכל כמו שצריך. זה הזמן להחליט אם אתם מעדיפים את הגרסה המתוקה יותר (ואז משתמשים בסוכר), או את המתוקה פחות (וא משתמשים בסוכר הוניל).

שומרים שליש מהבצק במקרר לפיזור מעל העוגה בשלב מאוחר יותר. את הכמות שנותרה, מחלקים לשתיים (אם מכינים בתבנית אחת גדולה, השלב הזה כמובן מיותר). כל חלק, מרדדים דק (בערך 4 מ״מ) ומכסים את התבניות עם הבצק. שאריות שבולטות מהתבנית, חותכים עם סכין. מכניסים להקפאה שיתמצקו.

מכינים את מלית הגבינה: מערבלים את הגבינה עם השמנות והחמאה (רכה) באמצעות מטרפה, מוסיפים סוכר ומלח ומערבלים עד שחלק. מוסיפים את הוניל והביצים אחת אחת, ובסוף הקורנפלור עד איחוד. שופכים על תחתיות הבצק המצוננות מספר סניטימטרים מתחת לסף התבנית (תופח באפייה).

מחממים תנור מראש ל180 מעלות. מפזרים מעל מלית הגבינה חתיכות גדולות מבצק הקקאו שקיררנו. אופים כשלושתרבעי שעה, עד שקצוות בלילת הגבינה מעט זהובים והבלילה תופחת.

  • אם מכפילים כמויות היא מתאימה לתבנית פאי בקוטר 26 ס״מ, והאפייה עולה לשעה.

 

אם אתם מכינים אותה ומעלים לרשתות החברתיות, אשמח אם תתייגו בהאשטג #ShirEats או שתתייגו אותי – @ShirEats.

ממש בא לי לראות את היצירות שלכם!

 

 

 

Leave a Comment